Kalandozásaim a paleo világában 9. – Kenyérpótló

Már többször megírtam, számomra elég nehéz a kenyerek és egyéb pékáruk elhagyása, mert a legtöbb kenyérpótló, ami a paleós palettán található, egyáltalán nem vált be nekem. Nem szeretem az ízüket, hogy macerás az elkészítésük, és drágák az alapanyagok. De találtam egy kompromisszumos megoldást.

gofriformaGyakran látogatok paleo világában kalandozós blogokat, így találtam rá egy rém egyszerű receptre -és most nagy gondban vagyok, mert nem tudom linkelni az eredetét, ugyanis csak gyorsan kimásoltam magamnak az összetevőket, nem mentettem el a blogos forrást.

Egy kicsit átalakítottam, mert a mennyiségeket inkább szemre mérem, bár tudom, sokaknak nem mérvadó az “amennyit felvesz” mértékegység, de aki gyakran főz, nyilván annak nem okoz ez gondot. Tehát az én verzióm szerint kell hozzá:

  • 1 tojás
  • 1 evőkanál víz
  • mandulaliszt, vagy darált mandula, amennyit felvesz (nem sok)
  • egy kevés sütőpor (mondjuk úgy egy bő késhegynyi)

Én nem sózom, mert a mandulát önmagában is sós ízűnek érzem, de persze akinek belekívánkozik, sózza meg egy picit. Mehet bele még kömény, mert az idézi a kenyér -a rendes kenyér, nem pedig a kenyérpótló- ízét. Egy viszonylag sűrű tésztát kapunk, kb. mint a palacsintáé.

Az eredeti recept szerint ezt az egészet tegyük bele egy mikrózható formába, és irány a mikró 3 percre teljes gőzzel, a legmagasabb fokozaton.

Ez a fajta kenyérpótló gyors, egyszerű, olcsó. De elgondolkodtam azon, hogy 1. mennyire tesz jót a szervezetünknek, hogy már mindent mikrózunk? 2. nem lenne-e jobb ízű, ha rendes sütőben sütném? 3. ugyanakkor érdemes-e ennyi kis adagért beindítani a sütőt?

Így amikor ma reggel gofrit sütöttem a gyerekeknek, kitaláltam, hogy ezt a paleós kenyérpótlót megsütöm gofrisütőben. És működik! A sütőpor miatt megemelkedik annyira, hogy legyen normális textúrája, a sütés pedig kifejezetten jót tesz neki. Ahogyan a képen is látszik, 2 kisebb gofri lesz ennyi tésztából, ami egy reggelire bőven elég is némi feltéttel (pl. kolbász, olajos hal, kacsazsír stb.)

Jó étvágyat 🙂 ha kipróbáltátok, írjátok meg, hogy ízlett!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.