Hasznos tudnivaló a hashtag-ről

Facebook oldalunkon mutattuk nektek a kettős-kereszt jelet (#), és kérdeztünk benneteket,  ismeritek-e?

A jelet a közösségi médiákban a hashtag-ek jelölésére használják, ezt magyarra fordítva talán jelölőcímkének nevezhetjük. Az ezzel a módszerrel történő címkézést a Twitter vezette be először, de mára a legtöbb közösségi oldalon megtalálható és használható. Június közepétől a Facebook is bevezette a hashtag-ek használatát, itt is a megszokott módon működik a címkézés. Mivel a Facebookon újdonság ez a lehetőség, így most arról írunk, hogy ezen az oldalon pontosan hogyan is alkalmazhatók a hashtag-ek. Más oldalakon természetesen vannak apróbb eltérések a hashtag-ek működésében (pl. hogyan kezelik az ékezetes szavakat, miként tudsz keresni hashtag-re, stb.).

Mire jó?

HashtagHa egy szó elé írod közvetlenül ezt a jelet – és nem teszel közé szóközt -, akkor az a szó elkezd jelölőcímkeként működni. Amennyiben mások is használják ugyanebben a formában a szót címkeként, akkor a bejegyzésekben a címkére kattintva valamennyi nyilvános, címkézett bejegyzés megtalálható.

Mikor használhatod?

Akkor célszerű használni, ha szeretnéd, hogy ismerőseiden kívül olyanok is rátaláljanak a nyilvános bejegyzésedre, képedre, akik nem ismerőseid, vagy követőid.

Fontos, hogy ha egy bejegyzést valamilyen korlátozással osztasz meg, akkor továbbra is érvényben marad a korlátozás. Attól, hogy használod a címkézést egy bejegyzésben, még nem válik automatikusan nyilvánossá a bejegyzés.

Hány ilyen címke lehet a bejegyzéseimben?

Tulajdonképpen bármennyi, de érdemes ésszerűen gazdálkodni vele. A túl sok címke akár zavaró is lehet. Mi többnyire maximum 4-5 darabot használunk és ajánlunk.

Hogyan használjam?

Használhatod a bejegyzésed szövegében mondat közben, vagy teheted kigyűjtve az elejére illetve a végére is. A magyar nyelv sajátossága, hogy ragozunk, és a ragozott alak már nem azonos a szótővel, így nekünk, magyaroknak a mondat közbeni használat sok esetben nem praktikus. Mi többnyire a poszt végén kigyűjtve használjuk a szerintünk fontos címkéket. A szavak lehetnek ékezetesek is, viszont nem állhatnak több szóból. A hashtag-ek nem érzékenyek a kis- és nagybetűk közötti különbségekre.

Például, ha házi készítésű címkét szeretnél használni azt #házikészítésű-ként kell leírnod, a #házikészítésű és a #HáziKészítésű címke egyenértékű. Célszerű a kis- és nagybetűk használatával érzékeltetni, hogy hol kezdődnek az új szavak a címkén belül. Ha azonban ékezet nélkül írod a címkéd (#hazikeszitesu), akkor az egy másik címke lesz.

Mit tegyek, ha érdekel egy téma, de épp nem látok olyan bejegyzést, amelyben a címkéje szerepel?

Címkékre keresni is lehet, nem csak bejegyzéseken keresztüli kattintással érhetőek el. A Facebookon a keresőmezőbe kettős-kereszttel kezdődő szót írva a keresés a hashtag-ekre is irányulhat.

Jó címkézést, és bátran kattintsatok egy egy bejegyzésben az így megjelölt szavakra!

Kérlek, oszd meg ezt az információt, hogy minél többen ismerjék meg ezt a lehetőséget!

Ha van kérdésetek a hashtag-ekkel kapcsolatban, akkor tegyétek fel bátran! Szívesen válaszolunk akár itt a blogon, akár valamelyik közösségi oldalunkon is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.